Levelezéssel kapcsolatos problémája van?

Levelezési beállítások

Kimenő levelek kiszolgálója: smtp.sulinet.hu
(Authentikáció nélkül 195.199.0.0 - 195.199.255.255 tartományból - 25-ös port,
vagy jelszavas azonosítás levelezéshez használt felhasználónév/jelszó párossal bármilyen IP címről - 465-ös port, SSL hitelesítéssel.)
 
Bejövő levelek fogadása:
IMAP: imap.sulinet.hu (143-as port SSL nélkül, vagy 993-as port SSL hitelesítéssel)
POP3: pop.sulinet.hu (110-as port SSL nélkül, vagy 995-ös port SSL hitelesítéssel)
Felhasználói adatok az felhasznalonev@iskola.sulinet.hu fiókokhoz:
Felhasználónév: a korábban is használt email cím (például: oktato@iskola.sulinet.hu)
Jelszó: a korábban a levelezéshez használt jelszó
 
Felhasználói adatok adminmail (például S0000@adminmail.sulinet.hu) fiókokhoz:
Felhasználónév: a korábban is használt adminmail email cím (például S0000@adminmail.sulinet.hu)
Jelszó: az eredeti, korábbi szolgáltató által kiküldött jelszó (akkor is, ha ezt később megváltoztatták!)

Fontos!: A domain nevek IP címei változhattak, amennyiben tűzfalban, vagy máshol a címek helyett IP címeket konfiguráltak, azok helyességét érdemes ellenőrizni!

Levelekhez történő hozzáférés webmail felületen keresztül

A leveleket a http://webmail.sulinet.hu/ címen keresztül érheti el.
 
Felhasználói adatok az felhasznalonev@iskola.sulinet.hu fiókokhoz:
Felhasználónév: a korábban is használt email cím (például: oktato@iskola.sulinet.hu)
Jelszó: a korábban a levelezéshez használt jelszó
 
Felhasználói adatok adminmail (például S0000@adminmail.sulinet.hu) fiókokhoz:
Felhasználónév: a korábban is használt adminmail email cím (például S0000@adminmail.sulinet.hu)
Jelszó: az eredeti, korábbi szolgáltató által kiküldött jelszó (akkor is, ha ezt később megváltoztatták!)
 
Amennyiben a fiókhoz tartozó jelszót meg szeretné változtatni, a mostani jelszó ismeretében, a belépést követően, ezen a felületen keresztül megteheti.
 

Webes levelezés adminisztráció online felületen keresztül

Intézményi adminisztrátorként lehetősége van az intézményi postafiókok széleskörű adminisztrálására a Sulinet Dashboard felület Felhasználók modulján keresztül, a következő címen: https://sulinetadmin.niif.hu/
 
A Sulinet Dashboard felülethez regisztráció után lehetséges a hozzáférés, az első bejelentkezéshez a Sulinet Rendszergazda Menedzser oldal használata szükséges. A folyamatról a következő oldalon található részletes leírás: https://wiki.niif.hu/SRM
 
A levelezés adminisztrációs (felhasználó menedzselő) felületen elérhető funkciók:
- postafiókok létrehozása, törlése
- postafiókok jelszavának beállítása, megváltoztatása
- postafiókokhoz tartozó kvóta beállítása
- a postafiókok álneveinek, továbbításainak beállítása
- a postafiókok státuszának állítása (Aktív/Inaktív)
- levelezési csoportok létrehozása, módosítása, törlése
- tömeges felhasználó importálási/exportálási lehetőség
 
A levelezés adminisztrációs felület egyes funkcióiról is készítettünk egy bővebb útmutatót, amelyet a Dashboard használata menüponton keresztül érhetnek el.
 

Milyen problémát tapasztal?

- Nem lehet leveleket küldeni
- Kérjük ellenőrizze a levelező kliens beállításait. A kiszolgálóknál a fennt megadott domain neveket használja!
 
- Nem lehet leveleket küldeni / fogadni régen használt postafiókról (vagy adminmailről)
- A migráció során adattisztítást végeztünk, és a felesleges erőforrás allokáció elkerülése érdekében a 2010. január elseje óta nem használt e-mail fiókokat (beleértve az adminmail-eket is) töröltük. Amennyiben szüksége van a fiókra, kérjük lépjen kapcsolatba az intézmény technikai kapcsolattartójával a fiók létrehozása ügyében.
 
- A beállítások jók, de a levél küldése sikertelen, a kiszolgáló "Relay access denied" hibaüzenettel tér vissza
- Győződjön meg róla, hogy levélküldésre az smtp.sulinet.hu címet használja!
  Amennyiben ez a kiszolgáló van beállítva, vagy:
  • bizonyosodjon meg arról, hogy az Ön gépe a Sulinet IP tartományból kap címet, vagyis 195.199.XXX.XXX alakú (ezt például a whatismyip.org oldalon ellenőrizheti)
  • használjon felhasználónév/jelszó alapú azonosítást a levélküldéshez is!
 
- Az átirányított levelek nem érkeznek meg a sulinetes postafiókba.
- Az új levelezőrendszer beállításainak értelmében vagy továbbítani, vagy a sulinetes postafiókba tenni tudjuk a beérkező leveleket. Amennyiben a postafiókra érvényben van átirányítási szabály, úgy a helyi kézbesítés felfüggesztésre kerül.
  Az intézményi adminisztrátorok a "Webes levelezés adminisztráció online felületen keresztül" pontban bemutatott felületen keresztül tudják módosítani ezen beállításokat.
  Az átirányítási szabályokat az előző rendszerből történő migráció során kismértékben átalakultak. Az összetett szabályok helyett a továbbítás minden levelet érint, a továbbítás a szabályokban korábban megadott valamennyi emailcímre történik.
 
- Az adminmail fiókba kívülről is érkeznek levelek.
- A adminmail postafiókok a jövőben közönséges postafiókként működnek tovább, azokról külső címre is lehet levelet küldeni, illetve azokról leveleket fogadni.
 
- A levelező programjával az adminmail postafiókra nem érkeznek meg a levelek és arról nem tud levelet küldeni, a kiszolgálóhoz (a korábbiakkal ellentétben) nem tud kapcsolódni
- Kérjük ellenőrizze a beállításait, a korábbiakkal ellentétben itt is az alábbi beállításokat alkalmazza:
 
Kimenő levelek kiszolgálója: smtp.sulinet.hu
(Authentikáció nélkül 195.199.0.0 - 195.199.255.255 tartományból - 25-ös port,
vagy jelszavas azonosítás levelezéshez használt felhasználónév/jelszó párossal bármilyen IP címről - 465-ös port, SSL hitelesítéssel.)
 
Bejövő levelek fogadása:
IMAP: imap.sulinet.hu (143-as port SSL nélkül, vagy 993-as port SSL hitelesítéssel)
POP3: pop.sulinet.hu (110-as port SSL nélkül, vagy 995-ös port SSL hitelesítéssel)
 
Felhasználói adatok adminmail (például S0000@adminmail.sulinet.hu) fiókokhoz:
Felhasználónév: a korábban is használt adminmail email cím (például S0000@adminmail.sulinet.hu)
Jelszó: az eredeti, korábbi szolgáltató által kiküldött jelszó (akkor is, ha ezt később megváltoztatták!)
 
Amennyiben a fenti válaszok nem segítettek megoldani a problémát, vagy nem talált az Ön problémájára illeszkedő leírást, kérjük jelezze felénk a sulinet@sulinet.niif.hu címre küldött levelében, vagy az Ügyfélszolgálat más elérhetőségein.
 
Kérnénk, hogy ha levelezéssel kapcsolatban keres minket, mindeképpen adja meg az email címet, amivel kapcsolatban a hibát tapasztalta, ha visszapattanó levelet kapott, akkor az abban szereplő hibaüzenetet is juttassa el hozzánk, illetve minden esetben adja meg az intézményéhez tartozó VPID azonosítót.