Weblap szerkesztéssel kapcsolatos problémája van?

Változások a szolgáltatással kapcsolatban

  • A weboldalakhoz a Sulinet Dashboard felületen és az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető MariaDB 10.0.27 környezetben futó adatbázis.
  • Az webszolgáltatás keretében már 1 GB tárhely érhető el minden felhasználó számára.
  • A felhasználó név változott, az minden esetben az iskolaneve.sulinet.hu módon írandó, 'www' rész nélkül! Részletes beállítások itt az oldalon lejjebb.
  • Csak Linux alapú kiszolgálást tudunk a jövőben biztosítani, kérjük figyeljenek arra, hogy a kis és nagybetűk között a UNIX különbséget tesz.
  • A továbbiakban WebDAV alapú hozzáférés nem támogatott, helyette a WinSCP-t ajánljuk a file-ok szerkesztésre. Amennyiben nem ismeri, kérjük olvassa el tájékoztatónkat a programról itt lejjebb.

 

Webszolgáltatás igénylése (MariaDB adatbázis kapcsolattal vagy anélkül)

Az igénylés a Sulinet Ügyfélszolgálaton (a 06-1-450-3080 telefonszámon vagy a sulinet@sulinet.niif.hu e-mail címen) keresztül történhet. Ehhez a következő adatokra van szükségünk:

  1. az intézmény végponti azonosítója (VPID),

    • ha VPID nem áll rendelkezésre, akkor az intézmény pontos megnevezése és címe;
  2. az alapértelmezett domain, amelyen igénybe szeretnék venni a szolgáltatást, azaz a leendő weboldaluk címe,
    • ha új domainre szeretnék igényelni a szolgáltatást, akkor a kívánt új cím a sulinet.hu zóna alatt, például: ujnev.sulinet.hu;
  3. az intézmény központi vagy a műszaki kapcsolattartói e-mail címe, amire elküldhetjük majd a hozzáférési adatokat a rendszereinkben történt beállítás után;
  4. MySQL adatbázis létrehozási igény jelzése

Telefonos igénylés esetén az igénylő minden esetben visszahívásra kerül a fenti adatok egyeztetése, megerősítése miatt, ugyanígy minden egyes e-mailben érkező beállítási kérelemre is válaszolunk. Ha bármilyen okból kifolyólag további egyeztetésre van szükség a szolgáltatás(ok) beállításához, ez az előbb jelzett módokon történik meg.

Ha minden adat rendelkezésünkre áll a webszolgáltatás beállításához, akkor elvégezzük a szükséges teendőket a rendszereinkben és amint ezekkel elkészültünk, elküldjük az egyeztetett e-mail címre a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges információkat, hozzáférési adatokat.
 

 

MariaDB adatbázis igénylése meglévő webszolgáltatás mellé
 
Ha az intézmény rendelkezik korábbról különálló webszolgáltatással, de hozzá tartozó adatbázissal nem, lehetőség van külön - MariaDB 10.0.27 verziójú környezetben futó – adatbázis igénylésére phpMyAdmin felülettel. Az igénylés a Sulinet Ügyfélszolgálaton (a 06-1-450-3080 telefonszámon vagy a sulinet@sulinet.niif.hu e-mail címen) keresztül történhet. Ebben az esetben az alábbi adatok megadását kérjük:
  1. az intézmény végponti azonosítója (VPID),

    • ha a VPID nem áll rendelkezésre, akkor az intézmény pontos megnevezése és címe;
  2. a domain, amelyen jelenleg is működik az intézmény weboldala, azaz amelyre a webszolgáltatás korábban már be lett állítva;
  3. az intézmény központi vagy műszaki kapcsolattartói e-mail címe, amire elküldhetjük a hozzáférési adatokat a rendszereinkben történt beállítás után

Telefonos igénylés esetén az igénylő minden esetben visszahívásra kerül a fenti adatok egyeztetése, megerősítése miatt, ugyanígy minden egyes e-mailben érkező beállítási kérelemre is válaszolunk. Ha bármilyen okból kifolyólag további egyeztetésre van szükség a szolgáltatás beállításához, ez az előbb jelzett módokon történik meg.

Ha minden adat rendelkezésünkre áll az adatbázis létrehozásához, akkor elvégezzük a szükséges teendőket a rendszereinkben és amint ezekkel elkészültünk, elküldjük az egyeztetett e-mail címre a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges információkat, hozzáférési adatokat. A levelünkben szerepelni fog az adatbázis neve, az adatbázist kiszolgáló szerver elérési útja, a phpMyAdmin felület címe, valamint a kapcsolódó felhasználónév és jelszó.
 

 

Weblap szerkesztéséhez szükséges beállítások
 
Az SFTP általi feltöltés az alábbi módon lehetséges:
  • A kiszolgáló címe: sftp.sulinet.hu
  • A port száma: 22
  • Felhasználói név: iskolaneve.sulinet.hu (az "iskolaneve" helyére az alapértelmezett fiók nevét kell behelyettesíteni a "www." rész nélkül)
  • Jelszó: az eddig használt jelszó, amely tehát nem változott az átállás során (amennyiben ez mégsem volna megfelelő, kérjük próbálkozzanak meg az utolsó karakter elhagyásával)

Megjegyzés: Linux alapú kiszolgálók a könyvtárak és fájlok neveiben megkülönböztetik a kis és nagybetűket!


 

WinSCP segédlet

  • Telepítse a WinSCP-t a http://winscp.net helyről. A http://winscp.net/eng/download.php oldalon tölthető le az állomány, kattintson az Installation package-re. A program már magyar nyelvű telepítővel települ.
  • A letöltés után nyissa meg a letöltött file-t, és kattintson az OK, majd a Tovább gombokra a következő képernyőig:

  • Válassza az Intéző felületet a windows explorerhez, vagy a webdavhoz hasonló felülethez.
  • A bejelentkező képernyőn adj meg a megfelelő adatokat. A felhasználói név helyére az iskola teljes domain-jét (eddigi felhasználónevét) írja be www nélkül, lásd lenti példát.
  • A jelszó a korábban webszolgáltatáshoz kapott jelszó
  • Ha el akarjuk tárolni ezeket az információkat, kattintsunk a Mentésre.
  • Kapcsolódáshoz a Belépésre kell kattintani

  • Ekkor új ablakban jelenik meg a weblap gyökérkönyvtára, amely egy linuxos könyvtárstruktúrához hasonlatos.
  • A korábbi helyről áthozott, és a weblapon közvetlenül megjelenő file-ok a 'www' 'mappa' alatt találhatóak a gyökérkönyvtárban. Ebbe belépve szerkessze a file-okat, másolhatja, törölheti, módosíthatja a korábban megszokott módon.


 

Webszolgáltatás leírása

A szolgáltatást igénybe vevő intézmények számára lehetőséget biztosítunk saját weboldaluk elhelyezésére az interneten. A honlapokat alapértelmezett esetben http://www.iskolanev.sulinet.hu domain név alatt lehet elérni, ugyanakkor lehetőséget biztosítunk saját tulajdonban lévő domain nevek használatára is.

A kiszolgálást Linux alapú operációs rendszeren futó Apache 2.2 webszerver biztosítja. A szervereken tartalom elhelyezése, a meglévő tartalom hozzáférése, módosítása SFTP kliensprogramokkal lehetséges megfelelő autentikáció után. Statikus és dinamikus tartalom feltöltésére egyaránt lehetőségük van az intézményeknek. A dinamikus tartalmakat PHP 5.4.45-0 környezet dolgozza fel.

2013. február 1-től a honlapokhoz az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető MariaDB 10.0.27 környezetben futó adatbázis is.